RELOC Craiova, parte a Grampet Group, livrează prima locomotivă electrică de 6.000 kW modernizată cu fonduri PNRR

RELOC Craiova, parte a Grampet Group, obține certificarea locomotivei electrice ELASMO de 6.000 kW, una dintre cele mai performante unități modernizate în România. Proiectul, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), are o valoare totală de 91,1 milioane de euro și reprezintă începutul unui amplu proces de modernizare a parcului feroviar național, scrie ZF.

Locomotiva ELASMO este certificată și autorizată pentru punerea pe piață

Locomotiva ELASMO este certificată de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR), care emite autorizația de punere pe piață și permite operarea acesteia pe rețeaua feroviară publică.

Certificarea se aplică întregului lot de 19 locomotive prevăzut în contractul RELOC și confirmă angajamentul României pentru un transport mai eficient, mai curat și mai sigur.

Cum evoluează producția?

Primele două locomotive ELASMO sunt deja finalizate, trec testele de performanță și sunt pregătite pentru livrare. Alte șase locomotive sunt în curs de echipare cu motoare asincrone 060 EA1 CA, iar producția continuă în fabrica din Craiova.

Tehnologia locomotivelor ELASMO optimizează operarea

Locomotivele ELASMO sunt echipate cu sisteme de tracțiune și frânare de ultimă generație, toate coordonate de un computer de bord produs de RELOC.

Care e importanța certificării pentru industria românească?

Certificarea locomotivei ELASMO nu reprezintă doar o realizare tehnologică, ci și o validare a capacității industriei românești de a furniza echipamente de mobilitate conform standardelor europene.

Care e contribuția altor companii românești la modernizarea feroviară?

În paralel, Softronic Craiova livrează recent a patra locomotivă modernizată în cadrul unui contract finanțat prin PNRR, care vizează modernizarea a 19 locomotive electrice, în valoare de 100,68 milioane de euro.

Aceste proiecte fac parte dintr-o inițiativă mai largă care include modernizarea a 55 de locomotive electrice, conversia a 20 de locomotive diesel-hidraulice în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 de vagoane de călători.

Exit mobile version