Puma Gen-E adoptă electricul și păstrează platforma termică

Gen-E vine în completarea gamei Puma, iar odată cu faceliftul SUV-ului de clasă B produs la Craiova, vine şi o transformare – componenta de motoare termice rămâne integral acoperită de motorul EcoBoost de 1,0 litri produs tot la Craiova, iar cea electrică de Gen-E, cu un motor produs în UK şi o baterie asamblată la uzina din Bănie, scrie ZF.

Cu ce vine Gen-E?

Puma este cel mai bine vândut model Ford în Europa, cel mai bine vândut autoturism din UK şi al doilea cel mai bine vândut SUV mic din România după Duster.

Care sunt diferențele față de Puma cu motor termic (ICE)?

Cu ce diferă vs. Puma ICE (cea cu motor termic)? Grila radiatorului dispare şi este înlocuită de o soluţie similară cu cea de la Mustang Mach-E. Aerodinamica se îmbunătăţeşte astfel, dar şi prin înlocuirea jantelor, iar bara faţă se modifică.

Pe spate scrisul Puma este acum cu litere albe, vs. negre în cazul Pumei ICE. La interior sunt soluţii noi – două culori, pe modelul electricului Capri.

Totul se simplifică, iar materialele sunt mai de calitate vs. Puma ICE. În plus, ca şi la versiunea termică, există pe linia de echipare Premium faruri LED Matrix, foarte utile şi importante pentru a creşte siguranţa pe timpul nopţii, o tapţierie nouă şi o consolă între scaune diferită, odată cu eliminarea schimbătorului – care este amplasat în dreapta volanului.

Care sunt echipamentele specifice?

Puma Gen-E vine cu one pedal drive, sunete speciale pentru viteze reduse şi un “frunk” de 47 de litri – adică un portbagaj sub capota faţă, unde pot fi stocate cablurile de încărcare şi trusa de prim-ajutor.

Ce nu are? Pompă de căldură. De ce? Pentru a fi doar puţin peste 20.000 de euro prin Rabla şi fără să sacrifice din siguranţă sau confort. Doar din autonomie. Chiar şi aşa, consumul mediu anunţat este de 13,1 kWh/100 km dacă maşina se încarcă AC – cum ar fi o priză domestică, sau 11,3 kWh/100 km dacă maşina se încarcă DC, la o staţie de mare putere.

Care e poziționarea în gamă?

În gama Ford, Puma Gen-E este în categoria “urban escape”, adică o maşină de oraş, care poate ieşi fără probleme la drumuri lungi. Portbagajul, cu locul special denumit acum Gigabox (vs. Megabox la Puma ICE), ajunge la 555 de litri, adică peste cel al unui Mondeo break.

Care e comparația cu alte modele Ford?

Spre deosebire de Ford Explorer şi Capri, care folosesc arhitectura MEB de la Volkswagen – cea de pe ID.4 şi ID.5, spre exemplu, pentru Puma cei de la Ford modifică platforma de Puma ICE, care la rândul ei este cea de-a şaptea şi ultima.

Care sunt perfomanțele dinamice?

Performanţele dinamice sunt chiar peste versiunea ICE, nu doar prin cifre – Gen-E accelerează cu aproape două secunde mai repede decât 1.0 EcoBoost de 125 CP şi este doar cu mai puţin de o secundă mai lent ca Puma ST, însă cuplul motor disponibil în valoare maximă de la zero contribuie mult la senzaţii.

Care e consumul?

Cât consumă? Între Bucureşti şi Braşov, cu mers cu 130-140 km/h pe autostradă, consumul indicat este între 14 şi 17 kWh/100 km. Se poate ajunge la Braşov fără reîncărcare şi condus normal? Da. În plus, sunt oricum pe drum staţii de mare şi foarte mare putere unde puteţi opri pentru o mică relaxare. În plus, de la 10% la 80%, maşina se încarcă în 23 de minute, cam cât o pauză la benzinărie.

Care sunt tehnologiile disponibile?

La interior, Puma Gen-E vine cu un display wide de 12,8 inchi pentru ceasurile de bord şi o tabletă de 12 inchi pentru sistemul de infotainment Sync 4, care controlează climatizarea, modurile de condus, inclusiv comenzile pentru scaune încălzite.

Diferenţele faţă de Puma ICE sunt şi în ceea ce priveşte spaţiul – bateria montată în podea înseamnă o gardă la sol uşor mai mică şi un spaţiu interior mai redus. Adulţii au loc fără probleme în faţă, însă cei peste 1,8 m pe locurile din spate se simt mai “strânşi”. Nu cu mult, dar senzaţia e acolo.

Unde excelează?

Unde excelează? La condus. Fordurile dintotdeauna sunt proiectate pentru a fi distractive la condus. Puma nu face excepţie și este cel mai sportiv SUV mic disponibil acum pe piaţă. Puma Gen-E vine cu performanţe dinamice mai bune şi, datorită bateriei, cu un centru de greutate mai coborât, ceea ce se transformă în performanţe şi mai bune.

De ce aminteşte? De un kart. Sistemul one pedal funcţionează exact cum trebuie, suspensia filtrează bine denivelările, deşi maşina este cu aproape 180 kg mai grea în versiune electrică decât cea ICE.

Care e prețul?

Preţul de pornire prin Rabla pleacă de la 20.500 de euro cu TVA, primă şi reducere de la Ford. Versiunea “de bază” include climatizare, Sync 4, wireless Android Auto şi Apple Car Play, încărcare wireless pentru telefon. Versiunea Premium vine în plus cu jante pe 18 în loc de 17, tapiţerie premium, sistem audio B&O cu 10 incinte acustice, hayon electric pentru portbagaj, sistem keyless entry şi faruri LED Matrix.

Exit mobile version