Producătorii europeni de automobile de lux, precum Porsche și Aston Martin, majorează prețurile în SUA pentru a compensa impactul tarifelor comerciale americane asupra mașinilor importate din UE

Producătorii europeni de automobile de lux, precum Porsche și Aston Martin, încep să mărească prețurile pe piața din SUA ca răspuns la noile tarife impuse mașinilor importate din Europa, scrie Reuters.

Care e contextul tarifelor comerciale dintre SUA și UE?

Statele Unite și Uniunea Europeană ajung la un acord comercial potrivit căruia mașinile fabricate în UE sunt taxate cu un tarif de 15% din august. Această cotă este mult mai mare decât vechiul tarif de 2,5%, dar mai mică decât amenințarea inițială. Tarifele fac parte dintr-o ofensivă comercială lansată de administrația Trump.

Care e impactul tarifelor asupra producătorilor?

Porsche, parte din grupul Volkswagen, anunță creșteri de prețuri între 2,3% și 3,6% în SUA, fără planuri de a muta producția în America pentru a evita taxele. CEO-ul Porsche, Oliver Blume, avertizează că aceste condiții nu sunt temporare și compania se confruntă deja cu o pierdere de 462 milioane de dolari din cauza tarifelor în prima jumătate a anului.

Alți producători auto importanți, precum GM, Volkswagen, Hyundai și Mercedes-Benz, sunt și ei afectați, rezervă sume mari pentru pierderi, reduc previziunile de profit și cresc prețurile. Nissan raportează o pierdere trimestrială semnificativă, cauzată de tarife, restructurări și vânzări scăzute. Aston Martin mărește prețurile în SUA, dar emite un avertisment cu privire la profitabilitatea din cauza tarifelor și a cererii scăzute în Asia.

Care sunt perspectivele pe termen scurt?

Deși producătorii auto mari se abat până acum, alte sectoare transferă deja costul tarifelor către clienți. Analiștii estimează că producătorii auto de lux fac la fel în a doua jumătate a anului, iar Mercedes-Benz și alți producători premium cresc prețurile în SUA pentru a compensa impactul tarifelor.

Ce urmează?

Producătorii europeni devin din ce în ce mai puțin optimiști în legătură cu posibilitatea unor reduceri tarifare specifice sectorului auto. Directorul general al Mercedes, Ola Kaellenius, declară că grupul consideră că tarifele rămân la 15%, fapt ce diminuează speranțele unor acorduri negociate individual. Orice acord suplimentar este considerat incert.

Volkswagen speră să poată negocia tarife mai mici prin angajamente de investiții în SUA, însă CEO-ul Porsche, Oliver Blume, susține că nu se ajunge la un acord separat pentru sectorul auto.

Exit mobile version