Producătorii auto avertizează: regulile „made in europe” riscă blocaje și încetinesc tranziția la vehicule electrice

Ferrari Press Agency Shields 1 20/04/20 Ref 11652 See Ferrari text Picture credit: Audi German car maker Audi is set to reopen its plants – with workers separated by Perspex shields to ensure social distancing.The will also be an obligation for workers to use mouth and nose protection in areas where distances of 1.5 metres are not possible. The physical barriers will be erected at what Audi calls “critical workplaces.”In door pre-assembly, for example, two employees work simultaneously on the same transport rack and stand directly opposite each other. The employees themselves have developed a transparent barrier made of plastic sheeting.Elsewhere, Perspex will be used.The Volkswagen-owned marquee will gradually initiate the restart of production at its plants in Europe from the end of April onwards.The background to the decision original shut down car production lines was supply bottlenecks and a drop in demand due to the corona pandemic. The upcoming regulated restart in the worldwide Audi production network together with suppliers and service providers will be coordinated with the Volkswagen Group. The main component of the restart is a comprehensive package of measures that focuses on the safety of employees.In this respect, Audi is following a strict health guidelines the regulations of the health authorities of the respective country. OPS: Health protection in focus: Perspex panels ensure safety on the assembly line. Picture supplied by Ferrari

Producătorii auto contestă propunerile „Fabricat în Europa”, care stabilesc praguri minime de conținut local. Ei spun că regulile complexe riscă să perturbe lanțurile de aprovizionare și să încetinească trecerea la vehicule electrice, scrie FT. Comisia Europeană negociază încă detaliile, iar țintele pot ajunge până la 70% în unele sectoare, cu anunț oficial pe 28 ianuarie.

Ce propune Bruxelles-ul?

Comisia Europeană are în lucru ținte de conținut local pentru produse precum automobilele și panourile solare, variabile după dependența de parteneri și capacitatea de producție a UE. Niveluri de până la 70% sunt discutate, dar pot fi reduse. Anunțul de politică se amână, iar regulile rămân în negociere până la prezentarea din 28 ianuarie.

Industria auto: avertismente și cereri

Oliver Zipse, CEO BMW, spune că reguli complexe de aprovizionare locală sunt „foarte periculoase” și „împovărătoare”. Producătorii japonezi cer definirea mai largă a „europeanului”, iar Katsuhisa Okuda, președintele Honda Motor Europe, solicită un cadru „fabricat cu valori comune”. Companii din UE vor includerea Regatului Unit și a Turciei în pragurile de conținut.

Furnizorii și energia verde susțin măsurile

CLEPA, prin Benjamin Krieger, susține că regulile de conținut local protejează locuri de muncă și reduc dependența de importuri. Companii din regenerabile, precum Nel Hydrogen, sprijină cote mari la nivel de componente. Recharge Europe vede în cerințe o certitudine investițională, cu condiția integrării într-o strategie industrială mai amplă, cu stimulente și sprijin.

Exit mobile version