Porsche și Volvo își reduc costurile din cauza tarifelor lui Trump și a cererii scăzute pentru electrice

Porsche anunță o scădere semnificativă a estimărilor cu privire la profitul anual și reduce marja de vânzări preconizată la 6,5–8,5%, față de orientarea anterioară de 10–12%. Această decizie vine ca urmare a tarifelor comerciale impuse de SUA în lunile aprilie și mai, tarife care afectează grav compania germană, deoarece toate vehiculele Porsche sunt produse în Germania. Compania nu include în calcule posibilele taxe suplimentare ce ar putea fi introduse de administrația Trump, inclusiv o taxă de 25% pe importurile auto, scrie FT.

Care e impactul investițiilor în baterii?

Porsche decide să nu continue extinderea producției de baterii la Cellforce, pe fondul unei cereri slabe pentru vehicule electrice. Această hotărâre crește semnificativ cheltuielile speciale estimate pentru anul 2025, de la 800 de milioane de euro la 1,3 miliarde de euro.

Volvo are o restructurare majoră

Volvo Car AB lansează un program de reducere a costurilor în valoare de 18 miliarde de coroane suedeze (1,87 miliarde de dolari), ca răspuns la cererea scăzută și la tensiunile comerciale globale. Programul include disponibilizări și renunțarea la orientările financiare pentru anul în curs. Sub noul director executiv, Hakan Samuelsson, compania inițiază o reorganizare amplă, cu accent pe eficientizarea operațiunilor și relansarea vânzărilor.

Care sunt direcțiile strategice sub conducerea lui Hakan Samuelsson?

Revenit la conducerea Volvo, Samuelsson începe restructurarea companiei prin înlocuirea directorului financiar și prin aplicarea unei politici mai stricte privind prezența la birou. Strategia sa se axează pe consolidarea poziției Volvo în piețele din SUA și China, cu lansarea unei game extinse de vehicule plug-in hybrid pentru piața asiatică.

Cum se adaptează Volvo în războiul tarifelor?

Pentru a face față tarifelor americane, Samuelsson anunță că Volvo sporește producția în SUA, în special la fabrica din Carolina de Sud. O parte din costurile generate de tarife se transferă consumatorilor, în timp ce restul sunt absorbite de companie. De la listarea sa în 2021, Volvo pierde două treimi din valoarea de piață și devine o țintă atractivă pentru investitorii speculativi.

Exit mobile version