- Modelele Dacia sunt tot mai complexe, iar 92% din producție merge la export, scrie ZF.
- România joacă un rol-cheie în inginerie și testare pentru Renault.
- Lipsa furnizorilor locali obligă la importuri; e nevoie de noi investiții.
Cristian Nevzoreanu, director executiv Afaceri Publice la Renault Group România, subliniază evoluția producției auto din România către modele mai complexe, cum sunt Duster sau viitorul Bigster, care ajung să includă până la 35 de calculatoare, comparativ cu doar 7 în prima generație Logan., conform ZF.
Peste 92% din producția Dacia este destinată exportului, doar 8% este comercializată în România.
Ce spune Cristian Nevzoreanu, director executiv Afaceri Publice, Renault Group România?
„Viitorul industrial al României se vede prin nevoia de evoluţie pentru a beneficia de atuu -urile ţării, de competitivitatea care ne este necesară. Trebuie să evoluăm către produse cu valoare mai mare adăugată. Ca număr de vehicule produse am scăzut un pic anul trecut însă în acelaşi timp am evoluat către modele mult mai complexe, mai noi, mai moderne, cu valoare adăugată mai mare. Avem centrul de testări de la Titu, aici s-au investit 20% din toţi banii grupului Renault în activităţile de testări, se fac 80-85% din activităţile de testare în România, într-un an rulează între 5-8 mil. km aici. Se fac cu echipamente moderne, identice cu cele din Franţa dar şi cu oameni pregătiţi”, spune el.

