Pentru prima oară, luna trecută gigantul BYD a vinde mai multe maşini în Europa decât Tesla

În luna trecută, BYD reușește să vândă mai multe mașini electrice în Europa decât Tesla, pentru prima dată. Grupul chinez înregistrează 7.231 de autoturisme complet electrice, în timp ce Tesla vinde 7.165 de unități, scrie Bloomberg.

Care sunt cauzele scăderii vânzărilor Tesla?

Scăderea vânzărilor Tesla în Europa se atribuie învechirii portofoliului de produse și reacțiilor negative generate de implicarea lui Elon Musk în politica regională.

În ciuda unei actualizări recente a modelului său de vârf, Model Y, Tesla nu reușește să își mențină cotele de piață în fața concurenței.

Cum arată expansiunea BYD în Europa?

Felipe Muñoz, analist global la Jato Dynamics, subliniază importanța acestui moment pentru piața auto europeană.

În timp ce Tesla domină piața europeană de vehicule electrice de mulți ani, BYD începe să opereze în Europa doar la sfârșitul anului 2022.

Care sunt declinele Tesla pe piețele-cheie din Europa?

Vânzările Tesla continuă să scadă în piețele-cheie din Europa, chiar și în urma actualizării modelului Model Y.

Musk anunță că se retrage din rolul său guvernamental în SUA pentru a se concentra pe conducerea companiei, după ce profitul din primul trimestru scade semnificativ.

Cine e concurența?

Declinul Tesla pe piața europeană vine în contextul unei lansări agresive de noi modele electrificate de către producători precum Renault și Stellantis.

Aceste modele sunt mai accesibile ca preț și respectă noile reglementări UE cu privire la emisii, care intră în vigoare la începutul anului.

Care e performanța globală a BYD?

La nivel global, BYD depășește Tesla ca cel mai mare producător de vehicule electrice, datorită cererii puternice pe piața internă din China.

Deși grupul chinez este încă un jucător relativ nou în Europa, intrarea sa rapidă pe piețele externe stârnește îngrijorări în rândul producătorilor auto occidentali.

Cum se mișcă vânzările de mașini hibride plug-in?

În Europa, BYD și alți producători chinezi extind gama de produse ce includ și vehicule hibride plug-in, care nu sunt afectate de tarifele mai mari impuse de Uniunea Europeană.

În aprilie, înmatriculările de vehicule electrice produse de constructorii chinezi cresc cu 59% față de anul precedent și ajung la 15.300 de unități.

În același timp, înmatriculările de hibride plug-in se majorează semnificativ, cu 9.649 de unități vândute.

Exit mobile version