Pentru prima dată din 2014, industria auto electrică din China investește mai mult în străinătate decât intern, majoritatea fondurilor sunt direcționate către fabrici de baterii, în contextul tarifelor ridicate și al presiunilor externe

Pentru prima dată din 2014, lanțul de aprovizionare al industriei auto electrice din China investește mai mult în străinătate decât pe plan intern, potrivit CNBC.

Aproximativ 74% din aceste investiții vizează fabrici de baterii, iar investițiile în uzine de asamblare din afara Chinei cresc rapid.

Investițiile externe ale industriei auto electrice chineze depășesc pentru prima dată cele interne, în timp ce Beijingul devine tot mai precaut

Această tendință apare în contextul competitivității ridicate pe piața internă și al tarifelor mai mari la exporturi, în special în piețe precum UE. Pentru a atenua aceste bariere, companiile chineze deschid unități de producție localizate în piețele-țintă și câștigă astfel sprijin politic și economic. Investițiile domestice în 2024 scad dramatic, la 15 miliarde dolari, față de 41 miliarde în 2023 și peste 90 miliarde în 2022.

În schimb, investițiile externe „depășesc ușor” nivelul celor interne anul acesta, chiar dacă procentul proiectelor finalizate rămâne redus (25% față de 45% în China). Printre exemplele recente: BYD începe producția în prima sa fabrică din Brazilia în iulie; Great Wall Motor inaugurează vineri o uzină în Brazilia și analizează deschiderea uneia noi; Envision, producător de baterii, demarează producția în prima sa fabrică din Franța în iunie; Producătorul GEM investește 293 milioane dolari într-o fabrică din Indonezia.

Totuși, Rhodium avertizează că proiectele externe sunt de două ori mai predispuse la anulare și că autoritățile de la Beijing devin tot mai precaute în privința scurgerilor tehnologice, pierderilor de locuri de muncă și a „dezmantelării industriale”, ceea ce poate duce la restricții suplimentare cu privire la investițiile strategice externe.

Exit mobile version