- Dacia își prezintă strategia de diversificare cu accent pe accesibilitate și inovație.
- Mihai Bordeanu, director general, Europa Sud-Est, Dacia: Conceptul Hipster deschide o nouă eră a mobilității urbane electrice sub 20.000 €.
- Duster primește în premieră sistem 4×4 cu transmisie automată, așteptat de 15 ani.
Într-un context de explozie a prețurilor pe piața auto europeană, Dacia răspunde cu o strategie îndrăzneață care îmbină inovația cu accesibilitatea. La evenimentul Product Days, marca românească prezintă o gamă extinsă de noutăți, de la un concept electric și sisteme hibride 4×4, până la actualizări importante ale modelelor. Strategia vizează adaptarea rapidă la transformările pieței, fără a compromite ADN-ul mărcii: raportul calitate-preț, conform Ziarului Financiar.
Hipster este un concept născut în România
Prezentat în premieră, Hipster este un concept electric ultra-compact de 3 metri, desenat în România și gândit pentru orașele aglomerate. Cu 4 locuri reale, un portbagaj flexibil între 70 și 500 litri și o greutate cu 20% mai mică decât Spring, Hipster promite o reducere cu 50% a amprentei de carbon față de vehiculele electrice actuale.
„Este un răspuns la creșterea prețurilor din industrie și la lipsa de opțiuni accesibile pentru mobilitate urbană”, declară Mihai Bordeanu, director general, Europa de Sud-Est, Dacia.
Dacia poziționează Hipster la „intersecția schimbărilor” și adresează probleme acute: electrificare rapidă, prețuri în creștere și nevoia unui transport urban sustenabil. Deși nu există o dată certă pentru lansarea în producție, mesajul este clar: viitorul mobilității accesibile este electric, iar Dacia vrea să-l conducă.
Duster 4×4 automat și facelift-urile: Care sunt noile tehnologii?
Pentru prima dată în istoria mărcii, Dacia introduce tracțiune integrală cu transmisie automată, o cerință veche de 15 ani din partea clienților. Noul sistem Hybrid-G 150 4×4 combină un motor pe benzină (mild-hybrid) cu GPL și un motor electric pe puntea spate și are o autonomie totală de până la 1.500 km. Sistemul poate funcționa până la 60% în mod electric în oraș și promite costuri de operare reduse cu 30%.
Modelele Sandero, Logan și Jogger primesc facelift-uri: nouă semnătură LED în formă de „T” inversat, ecrane multimedia de 10 inch cu navigație conectată și sisteme ADAS actualizate. Gama Eco-G se extinde cu un motor de 120 CP disponibil pentru prima dată cu transmisie automată, o altă premieră pentru sistemele GPL Dacia.

