Încetinirea industriei în toată Europa lovește producătorii de piese auto, iar pierderile de locuri de muncă se dublează în 2024

Ferrari Press Agency Shields 1 20/04/20 Ref 11652 See Ferrari text Picture credit: Audi German car maker Audi is set to reopen its plants – with workers separated by Perspex shields to ensure social distancing.The will also be an obligation for workers to use mouth and nose protection in areas where distances of 1.5 metres are not possible. The physical barriers will be erected at what Audi calls “critical workplaces.”In door pre-assembly, for example, two employees work simultaneously on the same transport rack and stand directly opposite each other. The employees themselves have developed a transparent barrier made of plastic sheeting.Elsewhere, Perspex will be used.The Volkswagen-owned marquee will gradually initiate the restart of production at its plants in Europe from the end of April onwards.The background to the decision original shut down car production lines was supply bottlenecks and a drop in demand due to the corona pandemic. The upcoming regulated restart in the worldwide Audi production network together with suppliers and service providers will be coordinated with the Volkswagen Group. The main component of the restart is a comprehensive package of measures that focuses on the safety of employees.In this respect, Audi is following a strict health guidelines the regulations of the health authorities of the respective country. OPS: Health protection in focus: Perspex panels ensure safety on the assembly line. Picture supplied by Ferrari

Pierderile de locuri de muncă la producătorii de piese auto europeni se dublează în 2024, pe măsură ce încetinirea industriei auto de pe continent afectează lanţul de aprovizionare al producţiei, conform datelor FT citate de ZF.

Este industria auto europeană în pragul unei crize a locurilor de muncă?

O analiză realizată de Asociaţia Europeană a Furnizorilor de Automobile (Clepa) pentru Financial Times arată că peste 30.000 de locuri de muncă se elimină în industrie în 2024, comparativ cu puţin peste 15.000 în 2023.

Crearea de locuri de muncă încetinește, înregistrând peste 58.000 de pierderi nete de locuri de muncă în industrie în Europa din 2020.

Companii precum producătorul francez de anvelope Michelin şi producătorul german Bosch anunță mii de concedieri în ultimul an, pe măsură ce vânzările de vehicule noi produse de producătorii europeni scad constant, lăsând furnizorii cu capacităţi excedentare şi puţine perspective de redresare a vânzărilor.

În timp ce companiile mai mari reduc locurile de muncă şi închid fabrici, unele afaceri mai mici sunt forţate să intre în faliment sau să depună cereri de insolvenţă.

„Dacă nu mai există creştere pentru producătorii europeni, nu mai există nici creştere pentru furnizorii lor de echipamente,” spune Alexandre Marian, director la firma de consultanţă AlixPartners.

Cum afectează costurile ridicate și concurența globală viitorul pieței auto europene?

Potrivit Clepa, furnizorii de piese auto angajează direct aproximativ 1,7 milioane de persoane în UE.

Cererea scade pe fondul pandemiei de Covid-19, războiului din Ucraina și inflației care a urmat. Aceste factori diminuează competitivitatea industriilor europene, în timp ce rivalii chinezi își intensifică eforturile pentru a câștiga o cotă mai mare de piață.

„Estimarea noastră este că mica creştere pe care o putem avea pe piaţa europeană va fi preluată de creşterea importurilor, în special a celor chineze,” spune Marc Mortureux, director general al Platformei Industriei Auto şi de Mobilitate din Franţa (PFA).

Deşi furnizorii europeni încearcă să colaboreze cu grupurile auto locale din China, principala îngrijorare rămâne că mărcile chineze vor ajunge să asambleze vehicule în Europa, utilizând însă piese din China şi alte ţări, a precizat acesta.

Costul relativ ridicat al vehiculelor electrice (EV) şi reducerea subvenţiilor pentru acestea în ţări precum Germania limitează adoptarea lor pe scară largă. Acest lucru înseamnă că firmele care investesc în aceste tehnologii nu întâmpină cererea anticipată.

Exit mobile version