GM lansează baterii LMR pentru vehicule electrice, ce extind autonomia SUV-urilor

General Motors (GM) anunță dezvoltarea unei noi tehnologii pentru bateriile vehiculelor electrice (EV), care reduce semnificativ costurile și îmbunătățește profitabilitatea modelelor de SUV-uri și camionete electrice. Aceasta include celule prismatice cu litiu-mangan bogat (LMR), destinate vehiculelor precum Chevrolet Silverado EV și Cadillac Escalade IQ, și se preconizează că vor deveni disponibile pe piață din 2028, scrie CNBC.

Care sunt beneficiile bateriilor LMR?

Bateriile LMR folosesc minerale mai accesibile, precum manganul, în locul cobaltului și nichelului, ceea ce le face mai economice. Acestea permit o autonomie mare și o performanță ridicată la un cost mai redus, ceea ce este esențial pentru succesul camionetelor electrice.

În plus, aceste baterii se dezvoltă în colaborare cu LG Energy Solution și vor intra în producție de serie în SUA până în 2028, cu o fază de preproducție programată pentru sfârșitul anului 2027.

Care sunt avantajele celulelor prismatice?

Spre deosebire de bateriile tradiționale „pouch” folosite de GM, celulele prismatice au o formă pătrată și sunt mai compacte. Acestea contribuie la reducerea greutății vehiculului cu sute de kilograme și au, în același timp, cu 50% mai puține componente și module decât pachetele de baterii actuale. Noile celule completează atât bateriile Ultium, cât și viitoarele celule prismatice LFP, destinate vehiculelor electrice de dimensiuni mai mici.

Care sunt costurile estimative?

GM estimează că noile baterii LMR vor avea o densitate energetică cu 33% mai mare, ce oferă o autonomie extinsă, fără a crește semnificativ costul față de bateriile LFP. Deși nu dezvăluie costul exact pe kilowatt-oră (kWh), estimează că bateriile LMR ar putea ajunge la un preț între 80 și 90 USD/kWh, mult sub costul actual al bateriilor GM, care depășește 125 USD/kWh. În 2023, compania reușește o reducere de 60 USD/kWh.

Care e strategia GM pentru Viitor?

GM declară că aproape jumătate dintre vehiculele sale electrice vândute în primul trimestru din 2025 sunt deja profitabile din punct de vedere al costurilor variabile. Compania continuă să urmărească obiectivul anunțat în 2021 de a deveni complet electrică până în 2035.

Potrivit GM, noile baterii LMR ajută la depășirea celor două mari obstacole ale adoptării vehiculelor electrice: costurile ridicate și autonomia limitată. Compania vizează o autonomie de peste 640 km pentru viitoarele camionete electrice, cu costuri mult mai mici pentru pachetele de baterii.

Exit mobile version