- BYD își extinde prezența globală, în timp ce Tesla pierde teren în Europa, scrie FT.
- BYD lansează gratuit sistemul de autoconducere „God’s Eye” și forțează industria să adopte funcții avansate ca standard.
- Extinderea BYD în SUA și UE este îngreunată de reglementări stricte. În răspuns, compania își diversifică oferta prin modele hibride plug-in și pregătește lansarea brandului premium Denza.
BYD, cel mai mare producător chinez de vehicule electrice, își extinde prezența pe piața globală prin parteneriate strategice. Susținută de investitori de renume, precum Warren Buffett, compania rivalizează tot mai intens cu Tesla, scrie FT.
Cum se extinde BYD în Europa?
BYD își mărește rapid portofoliul de modele electrice disponibile pe piața europeană, în timp ce Tesla se confruntă cu o scădere a vânzărilor în regiune, influențată de activitatea publică a lui Elon Musk.
Într-un showroom din Londra, vicepreședintele executiv Stella Li evidențiază deschiderea Chinei către colaborări internaționale în domeniul tehnologiei electrice și al conducerii autonome, în ciuda tensiunilor comerciale cu SUA și UE.
Care sunt inovațiile tehnologice ale BYD?
BYD lansează de autoconducere „God’s Eye”, care devine disponibil gratuit pe majoritatea modelelor companiei.
Această decizie forțează întreaga industrie să integreze tehnologii avansate de conducere inteligentă ca standard, pune presiune pe competitori și reduce veniturile obținute din aceste funcționalități.
Cum este finanțată compania?
Pentru a susține această creștere accelerată, BYD realizează cea mai mare vânzare de acțiuni din Hong Kong din ultimii patru ani și obține 5,6 miliarde de dolari. Aceasta reprezintă și cea mai mare ofertă de acțiuni din sectorul auto global din ultimul deceniu.
În ciuda unei scăderi temporare a valorii acțiunilor, acestea cresc cu peste 30% de la începutul anului.
Analiștii Citi menționează că, deși BYD dispune de resurse financiare solide în China, întâmpină dificultăți în transferul fondurilor în monede internaționale. Plasarea acțiunilor facilitează investițiile în piețele majore, precum Ungaria, Turcia și Brazilia.
Care sunt provocările protecționismului occidental?
Extinderea BYD în SUA și UE întâmpină obstacole generate de protecționism. Bruxelles-ul impune companiilor chineze condiții stricte și solicită transfer de proprietate intelectuală pentru acces la subvenții, iar Beijingul restricționează exporturile de materiale esențiale pentru producția de vehicule electrice.
Pentru a evita tarifele europene antisubvenții, BYD își diversifică oferta prin modele hibride plug-in, precum Seal U, și pregătește lansarea mărcii premium Denza.
Care este performanța BYD pe piețele internaționale?
BYD continuă să își consolideze poziția globală, cu o cotă de 2% pe piața vehiculelor electrice din Europa de Vest.
În China, compania reprezintă o treime din vânzările de vehicule electrice noi. În 2023, BYD vinde 433.000 de vehicule pe piețele externe și depășește 10% din volumul său total de vânzări.

