Ford Otosan Craiova livrează primele mașini electrice fabricate în România. Bogdan Alecu, jurnalist la ZF: Au existat schimbări destul de puternice în producția din România

Ford Otosan Craiova începe să livreze către dealerii Ford din întreaga Europă primele mașini electrice fabricate în România. Craiova devine una dintre cele mai complexe uzine din Europa, capabilă să livreze maşini electrice, cu motoare termice dar şi hibride.

Producţia de serie a modelelor complet electrice E-Transit Courier, E-Tourneo Courier și Puma Gen-E începe la una dintre cele mai complexe unităţi din cadrul ecosistemului de producţie Ford.

În prezent, uzina din Craiova este singura din Europa care produce atât autoturisme, cât şi vehicule comerciale pe aceleaşi linii, în versiuni cu motoare cu combustie internă şi electrice, scrie ZF. 2024 a fost cel mai bun an pentru producţia auto locală.

Ford Transit şi Tourneo Courier, Ford Puma dar şi noul Dacia Duster duc producţia auto din România la un volum record de peste 514 mii de maşini, anul trecut. 2025 începe însă cu frână în auto: producţia auto scade în primele două luni din an cu 14% fată de perioada similară din 2024, la un total de 85 de mii 260 unităti.

Ce spune Bogdan Alecu, jurnalist la ZF, pentru Aleph Business?

Ce spune Alecu despre modelul Puma și când își primesc clienții mașina?

„În următoarele săptămâni vor începe livrările către clienți. Mașina este una care ia prin surprindere, într-adevăr, piața auto europeană, mai ales că vine cu un preț destul de mic, aici având și avantajul platformei pe care o folosește.

Nu este o mașină complet nouă, ci una termică adaptată în a deveni una electrică alături de inginerii de la Ford Otosan și cei de la Ford Europe. Și în plus, România va fi printre primele piețe unde clienții își vor primi mașinile comandate”, spune Alecu.

De ce scade productia?

„Au existat schimbări destul de puternice în producția din România. Într-adevăr, la Dacia, Jogger-ul s-a mutat în Maroc, dar vine Bigster-ul. Iar acest gap, dacă îi putem spune așa, a însemnat o adaptare a liniilor de producție pentru noul model, care, uite, spre exemplu, vine cu o caroserie vopsită în două culori, ceea ce înseamnă un proces în plus pentru linia de vopsitorie și automat o întârziere.

Dincolo la Craiova, de asemenea, pe aceeași linie, ei produc acum și mașini cu motoare termice, cât și mașini electrice, ceea ce înseamnă, desigur, o adaptare a liniilor de producție, înseamnă mai multe procese de învățat pentru angajați și, implicit, acest timp pierdut pentru că nu mai pot produce la capacitate maximă, ci trebuie să se adapteze. Momentan, vedem acest mic declin în primele două luni, dar ne așteptăm ca, începând cu luna martie, urmată de aprilie, să vedem din nou creșterea, având în vedere și noile modele lansate”, adaugă Alecu.

Exit mobile version