- Porsche extinde gama cu modele cu combustie și hibride, reduce marja de profit la 10-12% și generează costuri suplimentare de 800 milioane euro, scrie FT.
- Vânzările globale scad cu 3%, iar în China cu 28%. Porsche analizează înlocuirea unor directori din cauza declinului și a tensiunilor interne.
- Porsche SE își depreciază participația cu până la 3,5 miliarde euro, iar familia Porsche-Piëch, cu datorii de 5,2 miliarde euro, resimte impactul.
Constructorul german de automobile sport Porsche intenționează să-și ajusteze portofoliul de produse prin introducerea unor modele noi cu motor cu combustie și hibride plug-in, scrie FT.
Această decizie pune presiune suplimentară asupra marjelor sale de profit, care sunt deja afectate. Compania anunță că pentru acest an se așteaptă la o marjă de profit între 10% și 12%, semnificativ sub obiectivul pe termen lung de 20%.
Dezvoltarea noilor vehicule și investițiile în tehnologia bateriilor vor necesita costuri suplimentare de 800 de milioane de euro.
Care sunt provocările pieței?
Porsche e determinată să își reevalueze strategia după ce livrările globale scad cu 3% anul trecut.
O problemă majoră este declinul de 28% al vânzărilor în China, unde modelul electric Taycan nu are succesul așteptat.
Această tendință subliniază dificultățile legate de tranziția către vehicule electrice, în special pe piețele esențiale pentru companie.
Care sunt reorganizările la nivel de conducere?
Porsche analizează încheierea prematură a contractelor directorului financiar Lutz Meschke și a lui Detlev von Platen, șeful departamentului de vânzări și marketing.
Potrivit unor surse apropiate companiei, această decizie este influențată de îngrijorările legate de orientarea Porsche către automobile electrice și de scăderea vânzărilor.
În plus, aceasta este văzută și ca o încercare de soluționare a conflictului de putere dintre Meschke și directorul executiv Oliver Blume, care conduce și Volkswagen, compania-mamă a Porsche.
Cum e depreciată participația Porsche SE?
Separat, Porsche SE, vehiculul de investiții al familiei Porsche-Piëch și acționarul majoritar al Volkswagen, anunță că deprecierea participației sale la Porsche va fi de două ori mai mare decât estimările inițiale.
Aceasta va ajunge la o valoare cuprinsă între 2,5 și 3,5 miliarde de euro, ce reflectă dificultățile financiare ale companiei.
Care este presiunea asupra familiei Porsche-Piëch?
Familia Porsche, condusă de Wolfgang Porsche, este din ce în ce mai preocupată de problemele întâmpinate atât de Volkswagen, cât și de producătorul de automobile sport care îi poartă numele.
Stabilitatea financiară a familiei depinde în mare măsură de dividendele generate de aceste companii.
În decembrie, vehiculul de investiții al familiei avea o datorie netă de 5,2 miliarde de euro, parțial acumulată prin achiziția unei participații de 25% plus o acțiune cu drept de vot în Porsche, în urma listării la bursă din 2022.

