Grupul Renault, alături de Nissan şi Mitsubishi din cadrul Alianţei, pregăteşte o nouă serie de automobile electrice ca parte a strategiei până în 2030, iar aceasta include şi Dacia.
Deşi nu au comunicat nimic legat de marca Dacia, nici la nivel, global sau în România sau Franţa, în cadrul prezentării logoul constructorului apare alături de cel al Renault, Nissan dar şi Alpine – brandul sport al Renault – pentru prezentarea viitoarei platforme. Aceasta va permite începând cu anul 2024 reducerea cu 30% a costurilor iar din 2026 va reprezenta producţia a peste 250.000 de maşini anual din cele patru mărci.
Miza o reprezintă nouă platformă tehnică CMF-BEV a Alianţei care se va regăsi la modele precum viitorul Renault R5, care va înlocui actualul ZOE sau următorul Nissan Micra. Aceasta este şi cea mai competitivă din punctul de vedere al grupului, deoarece va avea o autonomie de circa 400 km şi va reduce costurile cu peste 30% faţă de actualul Renault ZOE.
Actuala Dacia Spring este realizată pe platforma CMF-AEV care nu este decât un Renault Kwid electrizat, o maşină dezvoltată în Franţa şi proiectată pentru ţări emergente, produsă în China de o terţă companie şi „adaptată“ la piaţa europeană. Chiar şi aşa, a urcat în topul celor mai bine vândute maşini electrice din Europa datorită preţului de sub 20.000 de euro, înainte de bonusuri.