- Dacia Mioveni atinge 8 milioane de mașini produse în 2025, cu Bigster Journey, scrie ZF.
- După 1990, Dacia trece de la piese Renault la producție locală low-cost.
- Duster devine cel mai produs model, cu peste 2,7 milioane de unități.
Pe 24 aprilie 2025, Uzina Dacia din Mioveni atinge pragul de 8 milioane de mașini produse și marchează acest moment prin asamblarea unui exemplar al modelului Bigster Journey. De la înființarea sa în 1968, valoarea totală estimată a producției uzinei depășește 80 de miliarde de euro, scrie ZF.
Componentele autohtone înlocuiesc piesele Renault
La început, uzina asamblează modele prin folosirea pieselor Renault livrate din Franța. Ulterior, acestea sunt înlocuite cu componente de calitate mai slabă fabricate în România. În timp ce modelul Renault 12 reprezintă un vârf de gamă în anii ’70, varianta românească produsă în deceniile următoare devine un automobil low-cost, cu un preț de pornire de 3.000-4.000 de dolari în anii ’90, și este adesea singura opțiune accesibilă pentru români.
Modelele autohtone pregătesc tranziția post-privatizare
Până în 2006, uzina produce peste 2,3 milioane de unități din seria Dacia 1300/1310, dintre care aproximativ 319.000 sunt vehicule utilitare. Modelele dezvoltate local — Dacia Nova, SupeRNova și Solenza — pregătesc tranziția către perioada post-privatizare și modernizarea producției.
Era Renault redefinește Dacia pe piețele internaționale
După integrarea în Grupul Renault în 1999, marca Dacia se repoziționează pe piețele internaționale. Lansarea Loganului în 2004 marchează începutul unei noi strategii industriale și comerciale.
Dacia Duster devine modelul cu cel mai mare succes din această perioadă, cu peste 2,6 milioane de unități produse din 2010. Până în 2024, SUV-ul ajunge la a treia generație și este produs exclusiv în România, cu un total livrat de peste 2,7 milioane de exemplare.

