- Puma Gen-E are motor electric de 168 CP şi 290 Nm cuplu.
- Mașina are acumulator de 43 kWh capacitate netă.
- Puma Gen-E are autonomie de 523 km în oraş sau 376 km regim mixt.
- Trece de la 0 la 100 km/h în 8 secunde şi atinge o viteză maximă de 160 km/h.
- Cu tichet Rabla Plus de 7.400 €, prețul mașinii pornește de la 20.500 €.
- Preţul e similar cu cel de la o Puma mild-hybrid.
E rapidă, e silențioasă și se naște la Craiova. Ford Puma Gen-E, prima Puma 100% electrică, iese pe poarta fabricii cu baterie românească și motor britanic. E mai rapidă decât pe benzină, are frunk în față, adică un portbagaj sub capota faţă, unde pot fi stocate cablurile de încărcare şi trusa de prim-ajutor, ecran cât tot bordul și costă puțin peste 20.000 de euro prin programul rabla Rabla. Grila clasică dispare și se conduce dintr-o pedală. Puma este cel mai bine vândut model Ford în Europa, cel mai bine vândut autoturism din UK şi al doilea cel mai bine vândut SUV mic din România după Duster.
Ce spune Silvian Irimia, jurnalist în piața auto, pentru Aleph Business?
E suficient de accesibilă Puma Gen-E ca să convingă românii să facă trecerea la electric?
„Cu siguranță, da, pentru că și cei de la Ford au luat exemplul chinezilor, adică de a pune mașinile electrice cam la același preț cu mașinile termice. Astfel, Ford Puma, dacă luăm în calcul și tichetul Rabla, dacă luăm în calcul și faptul că cei de la Ford oferă niște reduceri permanente, deci, nu duc doar o promoție de o lună sau de două luni, de reduceri permanente, Ford Puma Gen-E pleacă în România de la 20.500 de euro. Adică, este fix sub echiparea de top a versiunii termice de 155 de cai putere. Deci, clar are un preț extrem de competitiv și dacă vrei să-ți iei varianta premium, care este nivelul de echipare de top, plătești 22.700 de euro. Adică, are și un preț foarte accesibil și primești o mulțime de dotări pe acest model”, spune el.
Poate o mașină electrică produsă la Craiova să concureze cu modelele străine pe autonomie, preț și tehnologie?
„Da, cu siguranță. Chiar am fost săptămâna trecută la evenimentul de testare cu Ford Puma electric, am condus-o, am văzut despre ce este vorba și, da, poate să concureze fără problemă, pentru că, odată, are cam cel mai eficient sistem de propulsie, pentru că, în regim normal scoți 378 de km de autonomie, dacă mergi doar pe modul Eco scoți peste 400 de km de autonomie și dacă mergi doar în mediul urban scoți 523 de km fără problemă. Plus că, are un consum foarte, foarte mic.
Mai mult decât atât, are și cel mai mare spațiu de depozitare, per total, din segmentul său, adică 560 de litri de spațiu, cu totul acel franc de care spuneați și voi, portbagajul mare, are un așa numit gigabox care este o cutie care se ascunde practic sub podeaua portbagajului și are și acolo 145 de litri, vine cu sistem audio foarte bun, vine cu iluminarea ambientală, ceea ce este nou pentru Ford Puma, vine cu un interior bicolor. Deci, are foarte multe tehnologii la un preț, să zic eu, accesibil. Adică, se poate bate cam cu orice model electric din segmentul său și chiar poate să fie un best-buy”, adaugă el.
Ce înseamnă această lansare pentru industria auto locală?
„Sper ca și ceilalți producători să ia un pic din exemplul ăsta, să-și dea seama că ei pot să ofere multe dotări, pot să ofere o mașină excelentă și la un preț mic. Pentru că, până la urmă, dacă oferi un preț mic și vezi că lumea cumpără și cumpără și cumpără, teoretic, profitul o să fie tot acolo. Nu trebuie neapărat să fie un preț astronomic. Înțeleg. Și acest proces de construcție a unei mașini și acest proces de cercetare costă niște bani, dar, uitați ce face Ford, până la urmă. O mașină făcută în Craiova cu un preț accesibil și oricum, cum spuneați și voi, Ford Puma Termicul este cea mai vândută mașină în Europa aproape. Și în UK și în România pe locul 2, după Duster. Adică, tocmai asta îți arată, că poți să faci o mașină la un preț mic. Iar vânzările vor bubui”, continuă el.
Cum arată concurența Ford cu alte companii precum Tesla, BYD?
„Da, cel puțin, la început, da. Pentru că Puma este de ceva timp pe piață, Puma deja are un renume. Sunt destui oameni care dețin un Ford Puma în România și care știu despre ce este vorba. Și care sunt deja obișnuiți cu acest model. Așa că, dacă acești oameni vor dori să facă trecerea la un model termic, clar vor tinde spre Ford Puma. Pentru că deja știu despre ce este vorba. Cu celelalte modele, mai ales cu BYD sau cu modelele din China, oamenii, la început, sunt reticenți. Pentru că, nu știu singur despre ce este vorba, nu vor neapărat o schimbare, tind să meargă mai mult cu brand-urile deja consacrate, cum este Ford, de exemplu”, conchide el.
