În T3/2021, penuria de semiconductori a şters aproape 500 de milioane de euro din profiturile înainte de taxe ale Volkswagen, pe măsură ce grupul german s-a chinuit să producă suficient de multe maşini pentru a satisface un nivel tot mai mari al cererii, potrivit Financial Times.
Al doilea cel mai mare producător auto din lume în funcţie de volum a declarat că profiturile au scăzut cu aproape 15% în perioada iulie-septembrie, la aproape 3,1 miliarde de euro, faţă de 3,6 miliarde în aceeaşi perioadă din 2019.
De asemenea, compania a avertizat că numărul de vehicule vândute în 2021 va fi similar cu totalul de anul trecut, când au fost livrate circa 9,3 milioane de automobile.
Criza de semiconductori a scăzut producţia globală de maşini cu 18% în timpul ultimului trimestru prin comparaţie cu aceeaşi perioadă de anul trecut, conform unei analize efectuate de banca UBS. Însă unii dintre rivalii Volkswagen au reuşit să depăşească aşteptările analiştilor de pe Wall Street, General Motors raportând că va înregistra rezultate puternice la sfârşitul lui 2021.
Cum plănuieşte Volkswagen să depăşească Tesla: Gigantul german investeşte masiv în producţia propriilor sale baterii dedicate maşinilor electrice
Miercuri, un comitet care reprezintă forţa de muncă a producătorului german l-a acuzat pe CEO-ul Herbert Diess că nu este dispus să discute cu angajaţii al căror viitor stă sub semnul întrebării, directorul executiv preferând să se întâlnească cu investitorii din Statele Unite în loc să apară în cadrul unui eveniment al sindicatului VW.
„Acest comportament nu are niciun precedent în istoria companiei şi demonstrează că, nici măcar pe timp de criză, CEO-ul nu arată empatie sau sensibilitate pentru situaţia forţei de muncă”, spune Daniela Cavallo, reprezentatul comitetului.