Compania de transport feroviar de mărfuri E-P Rail estimează menținerea volumului de mărfuri transportate în 2024, în ciuda scăderii pieței feroviare

E-P Rail, compania de transport feroviar de mărfuri controlată de Radu Gheorghiu, estimează că până la sfârșitul anului va transporta un volum similar cu cel din anul precedent. În primul trimestru al anului, compania înregistrează o creștere de aproximativ 2% față de aceeași perioadă din 2024, scrie ZF.

Care sunt tipurile de mărfuri transportate?

E-P Rail transportă o gamă variată de mărfuri, inclusiv produse petroliere, cărbune, lemn și produse derivate din lemn, precum și minereu. Acestea constituie ponderea principală a activității companiei.

Care sunt rezultatele financiare din 2023?

În 2023, E-P Rail raportează o cifră de afaceri de 410 milioane de lei, în scădere față de 492 de milioane de lei în 2022. Profitul net al companiei scade de la 20 milioane de lei la 15 milioane de lei. Scăderea volumului de mărfuri este observată în cazul lemnului și produselor din lemn, în timp ce produsele petroliere înregistrează o creștere.

Care sunt estimările pentru 2025?

Pentru anul 2025, Radu Gheorghiu estimează o ușoară creștere a cifrei de afaceri de aproximativ 2-3%, în condițiile în care volumul de mărfuri transportate se menține similar cu cel din 2024.

Care sunt investițiile companiei?

În 2024, E-P Rail bugetează investiții de 5 milioane de euro pentru achiziționarea de vagoane și locomotive, dar, în contextul economic actual, compania decide să amâne aceste investiții pentru 2025. Radu Gheorghiu declară că, în 2025, nu sunt planificate noi investiții și urmează ca situația să fie reevaluată după stabilizarea contextului economic.

Transportul feroviar de marfă în România e în scădere

Piața de transport feroviar din România înregistrează o scădere semnificativă în ultimii ani. În 2023, volumul total de marfă transportat pe calea ferată este de 48,8 milioane de tone, față de 55,1 milioane de tone în 2022. Cerealelor, cărbunilor, produselor rafinate de petrol și minereurilor le revin cele mai mari părți din această scădere.

Care sunt perspectivele pieței de transport feroviar?

În primul trimestru din 2025, piața de transport feroviar de marfă din România scade cu aproximativ 15%.

Care sunt liderii pieței?

Pe piața de transport feroviar de marfă din România activează atât CFR Marfă (companie de stat), cât și operatori privați. Grup Feroviar Român, parte a grupului Grampet, rămâne liderul pieței, cu o cifră de afaceri care depășește 1 miliard de lei. În 2018, Consiliul Concurenței aprobă preluarea companiei Central Railways din Slovacia de către Unicom Tranzit, Radu Gabriel Gheorghiu și Smart Rail.

Eficiența transportului feroviar în România e scăzută

Transportul feroviar de marfă în România se confruntă cu un nivel scăzut de eficiență comparativ cu alte țări din regiune. Trenurile circulă cu o viteză medie de doar 15-17 km/h, ceea ce reduce semnificativ eficiența acestuia.

Infrastructura feroviară e sub standardele europene

Infrastructura feroviară din România este sub standardele europene, cu o rețea totală de 10.615 km de cale ferată, dintre care mai puțin de 4.000 km sunt electrificați. În ultimii ani, numărul de kilometri de cale ferată scade.

Exit mobile version