China zguduie industria auto mondială: după ce ocupă jumătate din piaţa internă cu maşini electrice, inundă Europa, Africa şi America Latină cu milioane de maşini pe benzină

China trimite la export maşini pe benzină: 76% din livrările auto, de la 1 la peste 6,5 milioane de unităţi pe an, şi devine cel mai mare exportator auto din lume

Industria auto chineză trece printr-o schimbare majoră, iar mașinile electrice ajung să dețină circa jumătate din piața internă. Vânzările de automobile pe benzină scad puternic, inclusiv pentru producătorii globali precum VW, GM sau Nissan, iar producătorii chinezi tradiționali pierd teren acasă. Din 2020, China trimite la export în principal mașini pe combustie: 76% din exporturile auto sunt vehicule pe benzină, iar volumele anuale cresc de la 1 milion la peste 6,5 milioane de unități, lucru care transformă China în cel mai mare exportator auto din lume.
Giganți de stat precum SAIC, BAIC, Dongfeng și Changan folosesc capacitățile existente și împing mașini pe benzină în piețe emergente din Europa de Est, America Latină și Africa. Vânzările din joint-venture-urile cu occidentalii se prăbușesc, dar exporturile propriilor mărci cresc accelerat: SAIC-GM scade de la peste 1,4 milioane la 435.000 de mașini între 2020 și 2024, în timp ce SAIC își triplează exporturile și trece de 1 milion de vehicule, iar Dongfeng își crește exporturile de patru ori, la aproape 250.000 de unități. Pe termen lung, Beijingul urmărește dominația globală în vehicule electrice și hibride plug-in, iar producătorii chinezi folosesc acum modelele pe combustie ca să își întărească brandurile și să ofere clienților exact produsele pe care piețele emergente le cer astăzi.

Exit mobile version