- Transmisia manuală devine tot mai rară, iar mașinile electrice și tehnologiile moderne o înlocuiesc treptat, scrie Robb Report.
- Mulți producători de lux, precum Mercedes, Audi, Ferrari și altele, au renunțat definitiv la transmisia manuală.
- Mărci precum Porsche, BMW și Cadillac sunt printre puținele care mai oferă transmisii manuale, dar cererea scăzută sugerează că acest trend se va încheia în curând.
Iată topul celor 12 mașini cu transmisie manuală care mai pot fi achiziționate în 2025, conform Robb Report:
Nissan Z
Noul Nissan Z aduce un design retro și o transmisie manuală opțională. Mașina este disponibilă în modelele Sport și Performance, dar nu și pe Nismo. Aceste modele sunt echipate cu un motor V6 de 3,0 litri twin-turbo, care produce 400 CP și 350 lb-ft de cuplu, suficient pentru a accelera de la 0 la 60 mph în 4,5 secunde și a atinge o viteză maximă de 155 mph. Prețul de pornire este de 42,970 dolari.
Toyota GR Supra
Toyota GR Supra nu a avut inițial opțiunea de transmisie manuală în 2019, dar aceasta a devenit disponibilă în ultimii ani. Modelul cu cel mai puternic motor, un 3,0 litri turbo cu șase cilindri, dezvoltă 382 CP și 368 lb-ft de cuplu și accelerează de la 0 la 60 mph în 3,9 secunde, în timp ce atinge o viteză maximă de 155 mph. Prețul de pornire este de 56,250 dolari.
BMW Z4
BMW Z4 are o tehnologie avansată, mult superioară față de versiunea anterioară. Deși nu există o variantă M pentru Z4, modelul M40i cu motor de 3,0 litri turbo și șase cilindri, disponibil cu transmisie manuală, produce 382 CP și 369 lb-ft de cuplu, accelerează de la 0 la 60 mph în 3,9 secunde și atinge o viteză maximă de 155 mph. Chiar dacă nu este la nivelul Porsche 718, Z4 este o mașină sportivă competitivă, iar opțiunea manuală adaugă o dimensiune suplimentară experienței de condus. Prețul de pornire este de 71,125 dolari.
BMW M3 și M4
BMW M3 și M4 din generația G8x sunt mașini agresive, cu un motor turbo de 3,0 litri cu șase cilindri. Aceste modele pot fi echipate cu transmisie manuală, dar doar în versiunile de bază, nu în modelele Competition sau xDrive. Chiar și în configurația de bază, cu 473 CP și 306 lb-ft de cuplu, M3 și M4 sunt mașini extrem de puternice și precise, ce oferă o experiență de condus confortabilă și de înaltă performanță. Prețul de pornire este de 77,175 dolari pentru M3 și 80,275 dolari pentru M4.
BMW M2
BMW M2 este unul dintre ultimele modele cu transmisie manuală oferite de marca germană, cu un motor de 3,0 litri turbo și șase cilindri. Deși designul său este mai puțin agresiv decât al modelelor M3/M4, M2 rămâne un vehicul deosebit de plăcut la condus. Schimbarea vitezelor este precisă, dar nu la fel de rafinată ca în cazul modelelor Honda sau Porsche. M2 dezvoltă 473 CP și 406 lb-ft de cuplu, acceleză de la 0 la 60 mph în 4,1 secunde și atinge o viteză maximă de 177 mph. Prețul de pornire este de 64,900 dolari.
Porsche 911
Porsche 911, chiar și în variantele sale mai accesibile, rămâne o mașină sport rafinată și extrem de bine concepută. Modelul Carrera T din generația 992.2 este echipat cu un motor turbo de 3,0 litri și 388 CP, iar transmisia manuală cu șase trepte trimite puterea către roțile din spate. Accelerează de la 0 la 60 mph în 4,3 secunde și atinge o viteză maximă de 183 mph. Deși doar modelele mai mici din gama 911 sunt disponibile cu transmisie manuală, Carrera T promite o experiență de condus excepțională. Prețul de pornire este de 134,000 dolari.
Porsche 718
Porsche 718 Boxster și 718 Cayman continuă tradiția mărcii de a oferi transmisii manuale. Cutia de viteze cu șase trepte, deși diferită față de cea cu șapte trepte din 911, oferă o schimbare precisă și un ambreiaj ușor de manevrat. Aceasta se potrivește perfect cu motorul flat-6 de 4,0 litri al modelului GTS 4.0, care produce 394 CP și 309 lb-ft de cuplu, accelerează de la 0 la 60 mph în 3,8 secunde și atinge o viteză maximă de 179 mph. Prețul de pornire este de 74,795 dolari.
Acura Integra
Noua Acura Integra poate că nu are designul iconic al predecesorului său din anii ’90, dar rămâne o mașină captivantă, mai ales în varianta Type S, care adaugă un motor turbo de 2,0 litri cu patru cilindri, inspirat de Civic Type R. Integra standard, cu motor turbo de 1,5 litri și transmisie manuală cu șase trepte, oferă o experiență de conducere excelentă, tipică Honda. Tipul S este mai rafinat și confortabil, ce are suspensie sportivă, scaune susținătoare și materiale de calitate, plus un sistem audio ELS. Prețul de pornire pentru acest model este de 34,195 dolari.
Lotus Emira
Lotus Emira combină performanța sportivă cu un nivelul de lux și este ultimul model al mărcii cu motor cu combustie internă. Modelul vine cu un motor V-6 supraalimentat de 3,5 litri de la Toyota, asociat cu o transmisie manuală cu șase trepte, extrem de precisă și plăcută la condus. Deși transmisia este preluată de la vechiul Evora GT, aceasta rămâne neschimbată, ce oferă o schimbare lină și rapidă a vitezelor. Emira accelerează de la 0 la 60 mph în 4,2 secunde și atinge o viteză maximă de 180 mph, iar prețul de pornire este de 99,900 dolari.
Cadillac CT4-V Blackwing
Cadillac CT4-V Blackwing este un sedan sportiv puternic, cu un motor V6 turbo de 3,6 litri produce 472 CP și 445 lb-ft de cuplu, iar transmisia manuală cu șase trepte completează perfect această putere. Modelul include tehnologii avansate precum potrivirea automată a turațiilor și schimbarea vitezelor fără ridicare, care fac experiența de condus mai plăcută și mai convenabilă. Accelerează de la 0 la 60 mph în 3,9 secunde și atinge o viteză maximă de 189 mph. Prețul de pornire este de 62,195 dolari.
Cadillac CT5-V Blackwing
Cadillac CT5-V Blackwing este un sedan sport de excepție cu motorul V8 supraalimentat LT4 de 6,2 litri, derivat din C7 Corvette Z06, care produce 668 CP și 659 lb-ft de cuplu. Acesta poate fi echipat cu o transmisie automată cu zece trepte sau cu o manuală cu șase trepte, oferind o experiență de condus incredibilă. Accelerează de la 0 la 60 mph în 3,4 secunde și are o viteză maximă de 200 mph. Prețul de pornire este de 95,595 dolari.