Brandul Tesla continuă să fie evitat: Vânzările gigantului american scad pentru al doilea trimestru consecutiv, în timp ce rivalul chinez BYD livrează cu peste 40% mai multe maşini

Livrările Tesla înregistrează o scădere pentru al doilea trimestru consecutiv, în contextul unei cereri mai reduse pe piața europeană și a unei concurențe intense din partea competitorilor occidentali și chinezi. În al doilea trimestru al anului, compania livrează 384.122 de vehicule, în scădere cu 13% față de cele 443.956 livrate în aceeași perioadă a anului precedent. Totuși, acest rezultat reprezintă o ușoară îmbunătățire față de primul trimestru al anului, când Tesla livrează 336.681 de vehicule, cea mai slabă performanță trimestrială din 2022, scrie FT.

Care e impactul asupra Tesla?

Tesla se confruntă cu o competiție tot mai acerbă, în special din partea producătorilor chinezi, precum BYD, și a rivalilor europeni, inclusiv Renault și Stellantis, care lansează modele noi și accesibile. În plus, compania este afectată de reacții negative din partea consumatorilor, cauzate de implicarea politică a lui Elon Musk, care în luna mai demisionează din funcția din administrația lui Donald Trump pentru a-și concentra eforturile asupra afacerilor personale.

Care e performanța rivalilor?

În același trimestru, BYD, principalul competitor chinez, raportează un avans semnificativ și livrează 606.993 de vehicule electrice, ceea ce reprezintă o creștere de 42% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Exit mobile version