- Luca de Meo pleacă de la conducerea Renault.
- După anunț, acțiunile Renault au minus 7%.
- De Meo ar putea deveni CEO la Kering, potrivit Le Figaro și CNBC.
- După anunț, acțiunile Kering, proprietarul Gucci, urcă cu 7%.
- Planul „Renaulution” repoziționează Renault în era electrificării.
- La Dacia, De Meo crește marca și lansează modele de segment C.
- De Meo convinge europenii să plătească 30.000 € pentru o Dacia.
- Sandero este best-seller în Europa sub conducerea lui de Meo.
- Kering pierde peste 60% din capitalizarea bursieră în doi ani.
Luca de Meo, directorul general care a condus Renault în ultimii cinci ani, pleacă din funcție pentru a accepta „noi provocări în afara sectorului auto”, conform anunțului oficial al companiei. După anunț, acțiunile Renault au minus 7%.
Decizia vine într-un moment în care grupul francez începea să culeagă roadele redresării, iar potrivit CNBC, De Meo ar urma să devină noul CEO al Kering, proprietarul Gucci.
În fruntea Renault din 2020, De Meo a fost arhitectul planului „Renaulution”, care a repoziționat compania în era electrificării și a refăcut parteneriatul cu Nissan.
Iar la Dacia, De Meo este cel care a convins europenii să plătească 30.000 € pentru un SUV românesc, în condițiile în care în urmă cu două decenii Dacia era sinonimă cu mașina de 5.000 de euro.
Rămâne de văzut cine preia conducerea Renault şi cum va continua strategia de electrificare şi eficientizare a grupului.
Ce spune Bogdan Alecu, jurnalist, ZF?
Ce impact ar putea avea această schimbare asupra viitorului gamei Dacia, inclusiv proiectelor Bigster și noilor modele din segmentul C?
„Greu de dat un astfel de răspuns în acest moment, pentru că nu știm exact cine va veni și cum va schimba planurile Renault. Momentan, orice constructor are o strategie pe mai mulți ani. Deci, ce a semnat Luca de Meo săptămâna trecută, probabil se va întâmpla peste vreo doi ani.
Pe de altă parte, în mandatul lui s-au întâmplat foarte multe. Pe lângă reînnoirea gamei Renault, reînnoirea strategiei grupului Renault, plus, strategia Renolution, care a reprezentat o adevărată revoluție pentru grupul Renault, s-a mai întâmplat ceva. S-au scurtat timpii de proiectare. Acum, mașina se proiectează în 100 de săptămâni, acesta este cel mai recent anunț făcut de Renault, și viitorul Dacia Sandero va fi realizat astfel, în doar 100 de săptămâni, folosind o strategie de la chinezi.
Mai departe, am avut în industria auto, pe exemplu, cum a fost Diter 10, de la Mercedes-Benz, care a avut o strategie, însă, după plecarea lui, toată strategia lui a fost pusă pe o linie moartă, s-a refăcut strategia companiei. Pe de altă parte, grupul Renault, în mandatul lui Luca de Meo, a crescut mult, a revenit pe plus, a deschis noi linii de business, și a reușit să țină pasul cu chinezii, ceea ce este extrem de greu în acest moment, plus că a venit cu modele competitive, modele, să nu le spun unice, dar modele care au fost emblematice și sunt emblematice, în continuare, pentru marca Renault, și să nu uităm desigur, Dacia, a reușit să-i convingă pe clienții Europei nu doar să vină către Dacia, ci să-și plătească bani grei pentru o mașină cu sigla românească”, spune el.
Cine ar putea prelua Renault?
„Foarte dificil de spus în acest moment, pentru că Luca de Meo lasă chiar o moștenire mai grea și când spun moștenire grea, mă refer la așteptări. Deodată, acționarii Renault au așteptări mult mai mari pentru că au văzut că se poate. Dacă în mandatul lui Gon vorbeam în mare parte de reduceri de costuri și nu atât de mult curaj când vine vorba de creație și mai mult s-a concentrat pe volume, cu Luca de Meo vedem că nu neapărat volumele sunt importante, ci profitabilitatea.
Și ideea de a-i convinge pe clienți să plătească mai mult pentru un model al mărcii respective rămâne de văzut, pentru că aceasta s-a dovedit a fi rețeta câștigătoare. Acum, dacă ne uităm în trecut, s-ar putea ca plecarea lui Luca să nu mai fie la fel de surprinzătoare, pentru că el nu a stat prea mult la nicio marcă, a venit și a pus amprenta și a plecat.
Depinde acum de Renault”, adaugă el.
