Bogdan Alecu, jurnalist, ZF: Europenii sunt fericiți că nu le vor scădea vânzările imediat, cum ar fi fost dacă intra în vigoare o taxă de 30%, dar pe termen lung se pare că Donald Trump a câștigat

Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW ar putea pierde peste 10 miliarde de euro din fluxurile de numerar în 2025, din cauza tarifelor americane și a scăderii vânzărilor.

Fluxurile de numerar ar urma să scadă astfel: Mercedes-Benz – de la 9,4 miliarde la 3 miliarde de euro, Volkswagen – de la 7,1 la 3,5 miliarde, iar BMW – de la 4,8 la 4,4 miliarde.

Costurile mari cu exporturile, piesele și materiile prime agravează situația. Iar noul acord SUA-UE impune un tarif de 15% pentru toate produsele europene importate în America, inclusiv automobilele.

Ce spune Bogdan Alecu, jurnalist, ZF?

„Așa cum vedem, se pare că americanii și europenii s-au întâlnit la mijloc. Nu mai vorbim nici de tarife de 2,5%, cum era înainte de Trump, dar nici tarife de 30%, cum anunțase Donald Trump inițial.

Pe de altă parte, totuși, 15% reprezintă o taxă mare, având în vedere că mașinile europene nu sunt chiar ieftine. Și singura metodă de a spune dacă este bine sau rău este faptul că ambele părți au câștigat timp. De ce spun asta? Pentru că, ok, 15% nu va încetini prea mult vânzările dinspre Europa către SUA, dar cu siguranță va încuraja producătorii europeni să se uite mai bine către SUA, drept o piață de producție înainte de desfacere.

Și deja vedem un trend în acest sens, sunt constructori care iau în calcul, deja cei de la Audi discută cu Volkswagen, cu grupul MAMA practic, să vadă dacă sunt soluții de a produce acolo mașinile Audi, pentru că atât BMW, cât și Mercedes au unități de producție în SUA. Deci va exista acest câștig de timp pentru a duce producția către SUA. Astfel încât și europenii sunt fericiți că nu le vor scădea vânzările imediat, cum ar fi fost dacă intra în vigoare o taxă de 30%, dar pe termen lung se pare că Donald Trump a câștigat.

Într-adevăr, sunt mai ieftine în acest moment, dar americanii au deja tradiția în acest sens, să nu uităm de Tesla, să nu uităm de cei de la Ford, plus că și General Motors avansează în acest sens, iar americanii oricum sunt mai patrioți și, cu siguranță, tot producătorii americani vor ieși câștigători acolo, dar să nu uităm că totuși Tesla are un parteneriat cu China, un parteneriat destul de bun, ei produc mașini în China, inclusiv pentru piața auto europeană. Acolo există o colaborare la un cu totul alt nivel, atât chinezii, cât și americanii joacă într-o altă ligă, iar scopul lor este să aibă o dominație la nivel global, nu doar să-și cucerească piața unuia celuilalt”, spune el.

Exit mobile version