BMW pariază totul pe viitorul electric: „Neue Klasse” sparge tiparele industriei auto şi intră în cursa globală contra giganţilor chinezi

FILE - The logo of German car manufacturer BMW is pictured on a BMW 7 car prior to the earnings press conference in Munich, Germany, March 21, 2018. Just as the global auto industry was starting the long road trip back to normal after pandemic factory shutdowns and a computer chip shortage, Russia's devastating war on Ukraine is bringing a whole set of new problems. In the short term, the invasion has choked the supply of bundled electrical wiring made in Ukraine, forcing German automakers to temporarily close factories while they wait for the critical part. (AP Photo/Matthias Schrader, File)

În apropierea sediului central BMW din München se află un muzeu și un showroom cu pereți din sticlă, unde sunt expuse modele emblematice din istoria companiei. Printre acestea se numără celebrul cabriolet 507, condus de Elvis Presley în perioada serviciului său militar în Germania de Vest. Inițial vopsit în alb, automobilul este colantat ulterior în roșu, după ce fanii încep să lase mesaje pe caroserie cu ruj, scrie ZF.

În același complex, sub protecția unor uși securizate și acoperit de un strat de camuflaj, se află iX3 — un SUV electric care marchează debutul unei noi ere tehnologice pentru BMW. Acesta este primul dintre cele aproximativ 40 de modele noi sau modernizate dezvoltate pe o platformă comună, care include software integrat, arhitectură electronică avansată și un nou limbaj de design. Compania intenționează ca întreaga gamă să adopte această arhitectură în termen de doi ani de la lansarea modelului.

Care e importanța strategică a noii platforme?

CEO-ul Oliver Zipse declară într-un interviu pentru Bloomberg că această inițiativă reprezintă cea mai mare investiție din istoria BMW, care se întinde pe o durată de peste un secol. Noul proiect poartă denumirea „Neue Klasse”, o referință istorică la seria de modele din anii ’60 care redefinește compania și o salvează de la colaps.

Care sunt provocările contextului internațional?

Industria auto se confruntă cu un climat global incert. Tarifele vamale impuse de Donald Trump obligă producătorii să-și regândească lanțurile de aprovizionare. În același timp, producătorii chinezi precum BYD și Xiaomi câștigă tot mai mult teren prin oferirea unor vehicule competitive ca preț și dotări. Tranziția către mobilitatea electrică rămâne neuniformă la nivel global.

Ce urmează?

În ciuda acestor provocări, BMW își păstrează direcția strategică și accelerează transformarea. Primele reacții din partea analiștilor sunt pozitive. Stephen Reitman de la Bernstein apreciază că produsul convinge și subliniază că BMW rămâne un actor orientat spre viitor, capabil să anticipeze evoluțiile pieței, nu doar să reacționeze la trecut.

Exit mobile version