BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen lansează la salonul de la München noi modele electrice pentru a contracara avansul producătorilor chinezi și a reafirma ingineria germană

Producătorii auto germani pierd teren în China, dominați de rivali locali precum BYD, și încearcă să își apere poziția pe piața europeană, conform ZF.

La salonul auto de la München, BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen lansează noi modele electrice pentru a demonstra că ingineria germană rămâne un reper global și pentru a contracara avansul chinezilor.

BMW, Mercedes și VW lansează ofensiva electrică

Miza este uriașă: industria germană se confruntă cu tarifele impuse de SUA, vânzări slabe în Europa și scăderea cotei de piață în China. Salonul devine, astfel, un test al capacității de a justifica prețuri premium în fața ofertelor chinezești, mai accesibile dar tot mai competitive.

BMW prezintă iX3, primul model din gama Neue Klasse, în care investește peste 10 miliarde de euro. SUV-ul promite autonomie mai mare decât Tesla Model Y și tehnologii de ultimă generație. Mercedes răspunde cu o versiune electrică a GLC, cu încărcare rapidă și autonomie sporită, construită pe o nouă arhitectură dedicată EV-urilor. Volkswagen mizează pe accesibilitate și pregătește un ID.

Polo electric sub 25.000 de euro și un SUV compact ID. Cross, programat pentru 2026. Pentru toți cei trei giganți, succesul noilor modele nu înseamnă doar vânzări, ci și confirmarea rolului Germaniei în tranziția globală către mașini electrice.

Exit mobile version