Dobânzile ridicate, problemele legate de lanţurile de aprovizionare şi temerile recesioniste s-au numărat printre provocările majore cu care s-a confruntat industria auto mondială în 2022.
Aceste probleme nu sunt aşteptate să cunoască o soluţionare rapidă. Există îngrijorări în creştere că problemele de aprovizionare s-ar putea transforma rapid într-un scenariu de “distrugere a cererii” chiar în condiţiile în care producţia auto începe în sfârşit să-şi revină, scrie CNBC.
“Oferta de autovehicule noi se îmbunătăţeşte în sfârşit, însă industria schimbă o problemă de aprovizionare cu una de cerere, iar acest lucru nu anunţă nimic bun din punct de vedere al veniturilor şi profiturilor în anul viitor,” arată Jonathan Smoke, economist-şef al Cox Automotive.
Îi vor determina dobânzile ridicate, temerile în creştere privind recesiunea şi stocurile mari pe constructorii auto să-şi reducă preţurile şi să renunţe la profituri pentru a atrage cumpărători în showroom-uri?
Aceasta ar fi o veste bună pentru consumatori, care s-au confruntat cu preţuri record la autovehicule noi în acest an. Dacă acest lucru se va întâmpla, constructorii auto, şi posibil acţionarii acestora, vor avea de suferit.