Andrei Ivan, reprezentant, AIDMM: Industria riscă prăbușirea piețelor auto și moto, pierderea locurilor de muncă și inundarea țării cu vehicule vechi, poluante, nesigure

Suspendarea intempestivă a programului RABLA cu doar o zi înainte de start, pune în pericol definitiv piața auto și moto autohtonă, avertizează Asociația Importatorilor și Distribuitorilor de Motociclete și Motocicluri din România.

Administrația Fondului pentru Mediu suspendă toate programele de finanțare, inclusiv lansarea sesiunii Rabla pentru persoane fizice, care era programată pentru azi, la ora 10:00, până la formarea noului guvern, anunță instituția.

„Oprirea subvențiilor nu doar că va conduce la prăbușirea piețelor auto-moto, dar va avea exact efectul opus: România se va umple din nou de vehicule vechi, din import, care nu respectă normele de poluare și care vor pune în pericol siguranța în trafic, ulterior sfârșind abandonate în orașele și satele noastre”, spune Andrei-Sebastian Ivan, reprezentant al AIDMM.

Ce solicită AIDMM viitorului Guvern al României?
1.⁠ ⁠Reluarea imediată a sesiunii Rabla pentru persoane fizice, pentru a evita derapajele economice pe piața auto-moto.
2.⁠ ⁠Extinderea și stabilizarea ecotichetelor pentru motociclete și scutere, pentru a susține segmentul cu cea mai rapidă creștere din UE.
3.⁠ ⁠Plan pe termen mediu, în colaborare cu sectorul privat, pentru digitalizare, sustenabilitate și echilibru bugetar transparent.

Ce spune Andrei Ivan, reprezentant, AIDMM?

„Suspendarea programului Rabla produce deja efecte negative, semnificative. Avem scăderi drastice ale vânzărilor de peste 30% doar în ultima lună. Noi estimăm pierderi suplimentare substanțiale dacă situația continuă. Piața moto, care, în mod normal, creștea spectaculos, a avut o creștere de 53% doar în 2024, va risca să-și piardă impulsul și să se prăbușească rapid, punând în pericol distribuția locală și mii de locuri de muncă.

Industria riscă prăbușirea piețelor auto și moto, pierderea locurilor de muncă și inundarea țării cu vehicule vechi, poluante, nesigure. Pentru a continua să performeze, piața are nevoie urgentă de reluarea programului. Noi avem nevoie de stabilitate financiară, de extinderea eco-tichetelor pentru motociclete și scutere, precum și un plan clar pe termen mediu realizat împreună cu sectorul privat”, spune el.

Exit mobile version