Adrian Sandu, secretar general, ACAROM: Nu există o competiție între fabrici, ci doar avantaje. Orice automobil fabricat în România are în spate o rețea de furnizori care produc componente și, astfel, contribuie la creșterea cifrei de afaceri a sectorului auto

În iulie şi august 2025, uzina Ford Otosan din Craiova depăşeşte pentru a doua lună consecutiv uzina Dacia de la Mioveni, potrivit datelor ACAROM.

În iulie au fost produse 50.241 de autoturisme, dintre care 27.170 la Craiova şi 23.071 la Mioveni, iar în august, chiar şi în luna de remont, Ford Otosan a fabricat 7.130 de maşini, faţă de 5.213 la Dacia. Per total, în primele opt luni din 2025, România produce 346.800 de autoturisme, cu 2,7% mai puţin decât în aceeaşi perioadă din 2024, iar Dacia rămâne lider cu 185.490 de unităţi, urmată de Ford Otosan cu 161.310

Ce spune Adrian Sandu, secretar general, ACAROM?

„Eu nu aș face o comparație între cele două zile, care e prima și care e a doua. Mă bucur că amândouă produc aproape de nivelul maxim al capacităților de producție, că fabrică vehicule cerute pe piețele externe și că peste 93% din producția realizată se exportă. Da, într-adevăr există o diferență între cele două zile, dar pe total anual pozițiile sunt diferite.

M-aș bucura ca Ford la Craiova să producă 300.000 de vehicule pe an, atât cât are capacitate, iar Dacia la Mioveni să atingă 320.000–350.000, astfel încât la finalul lui 2025 să ajungem la peste 600.000 de unități fabricate. Însă, pe primele opt luni din acest an, producția este mai mică cu circa 2%, ceea ce înseamnă că sperăm ca la finalul anului să ajungem la un nivel similar cu cel din 2024, adică aproximativ 560.000 de unități. Acest rezultat ar fi un plus nu doar pentru cei doi constructori, ci și pentru întreaga rețea de furnizori ai industriei auto din România.

Exact cum am mai spus, fiecare constructor reușește să își adapteze planurile de fabricație în funcție de cerințele pieței. La Ford, la Craiova, se produc în acest moment trei vehicule electrice, dar și modele cu motor termic și hibrid. Dacia produce hibride, vehicule cu motor termic și modele alimentate cu GPL, care au o cerere solidă.

Nu există o competiție între fabrici, ci doar avantaje. Orice automobil fabricat în România are în spate o rețea de furnizori care produc componente și, astfel, contribuie la creșterea cifrei de afaceri a sectorului auto. În prezent, România are peste 200.000 de angajați direct în industria auto și o cifră de afaceri de peste 33 de miliarde de euro la nivelul anului 2024, ceea ce confirmă importanța acestui sector pentru economie”, spune el.

Exit mobile version