- Adrian Sandu, secretar general, ACAROM: Industria auto din România reprezintă unul dintre cei mai mari contributori la PIB-ul țării.
- În iunie 2025, uzinele Dacia și Ford Otosan produc 53.035 de mașini, +15,2% față de iunie 2024.
- În primele 6 luni din 2025, producția totală ajunge la 284.216 unități, în scădere cu 2,8% față de 2024.
Producția uzinelor de la Mioveni și Craiova este de 53.035 de mașini în iunie 2025, în creștere cu 15,2% față de iunie 2024, potrivit ACAROM. Dacia produce 27.968 de unități, iar Ford Otosan 25.067. În primele șase luni, producția totală este de 284.216 unități (157.206 Dacia și 127.010 Ford Otosan), în scădere cu 2,8% față de aceeași perioadă din 2024.
Ce spune Adrian Sandu, secretar general, ACAROM?
„Așa cum spuneam și la începutul anului, cele două uzine de la Craiova și de la Mioveni au lansat în fabricație noi modele, pentru a căror producție a fost necesară adaptarea liniilor de fabricație, a fluxurilor de componente primite de la furnizori, dar și a proceselor existente în cele două fabrici. Astfel, perioada de implementare a durat puțin.
În primele luni ale acestui an am asistat la o scădere a producției în cele două uzine. Acum vedem că se întâmplă o revenire a acesteia și o creștere, exact așa cum ne așteptăm, astfel încât sperăm să ajungem la finalul acestui an să atingem cel puțin volumul de producție de anul trecut, care, amintesc, că a fost unul record în comparație cu anii precedenți.
Este evident că producția fabricilor de automobile este dictată, în primul rând, de piață, de cerințele de pe piață.
Dacă în România s-au vândut în primele șase luni circa 11.000 de unități din fabricație internă, din totalul de 284.000 de unități fabricate în cele două zile, înseamnă că piețele vestice, principala zonă de destinație a automobilelor fabricate la Mioveni și la Craiova, cer în continuare aceste vehicule, cer fiindcă au un raport preț-calitate excelent și se află într-o zonă din ce în ce mai mult solicitată de clienții de vehicule noi, cu prețuri accesibile, cu un nivel de calitate foarte bun, cu o accesorizare foarte bună și adaptată cerințelor actuale ale pieței.
Astfel că, așa cum am menționat, sperăm ca nivelul producției să fie stabilizat, să continue să crească cererea de pe piețele externe, dar poate ieși și cea din România o dată cu relansarea programului, astfel încât să atingem volumul de fabricație de anul trecut. Și reiterez faptul încă o dată că România, industria auto din România, reprezintă unul dintre cei mai mari contributori la PIB-ul țării și, de asemenea, cu cea mai importantă contribuție la exporturile naționale de peste 35%”, spune el.
